• O nás
  • Kontakt
  • MAPA PRODEJEN

  • Domů
  • Novinky
  • Aromaterapie
  • Nalaďte na vůni
  • Vonné produkty
  • Návody a tipy
  • Scent marketing

Home » Novinky » Image obchodu – první a zásadní věc, na kterou by měl každý obchodník pomyslet

Image obchodu – první a zásadní věc, na kterou by měl každý obchodník pomyslet

Publikoval: Monika Hořínková    Štítky:  čich, navod, originalita, reklama, scent marketing, smysly, vůně    Datum:  Září 12, 2011  |  Žádné komentáře

Mezi nejtypičtější charakteristické prvky obchodu patří jednoznačně nejen layout, ale i vystavené zboží, barvy, hudba, vůně, světla, personál, interaktivita, klima, prodejní regály a stojany, apod.,které jeho atmosféru dotváří. Atmosféra dokáže pozměnit či ovlivnit momentální náladu zákazníků a tím ovlivnit i jejich výsledné chování.Jinými slovy, faktory prostředí dokáží u zákazníků vygenerovat emocionální odezvy, které následně rámují celkové smýšlení o prodejně (značce) a ovlivňují tak chování zákazníků, tedy čas strávený na prodejně a zde utracené peníze.

Vytváření specifické atmosféry na prodejně je součástí managerského procesu. V tomto případě hovoříme o managementu senzorických vlivů prostředí prodejny na zákazníky, neboli jak správně namíchat charakteristické prvky obchodu, abychom dosáhli požadované atmosféry.

Atmosféra prodejny má bezprostřední vliv na vnímanou hodnotu nabízeného zboží či služeb. Dokonalá atmosféra na prodejně dokáže zvýšit jinak průměrnou hodnotu prodávaného zboží a obráceně, nepříjemná atmosféra dokáže snížit jinak velmi vysokou hodnotu nabízeného zboží.

Víme, že značka je cokoliv, co utváří zkušenost zákazníka. To, co naši zákazníci do sebe dostanou prostřednictvím jejich smyslového vnímání, předurčuje vytváření jejich celkového zážitku a spokojenosti se značkou. cover iphone 6 plus custodia outlet Všechno, co zákazníci o značce vědí nebo se mají dozvědět, začíná u našich pěti smyslů. Značky se tedy nebudují pouze vizuálně. Prostředí prodejny by v ideálním případě mělo být navrženo tak, aby zaměstnávalo co nejvíce lidských smyslů. Chceme přece zákazníka co nejvíce zapojit.

Téma prodejny musí vycházet ze základní diferencující ideje značky, téma tuto ideu musí rozvíjet a podporovat. custodia huawei shop Prodejna musí vyprávět stejný příběh (prodejnu si lze také představit jako tematický park). Cílem je vytvořit takový zážitek, který bude odlišný od zážitků, které nabízejí prodejny konkurenční.

Zadáváme-li designerovi úkol ohledně vytvoření designu/identity prodejny, pak jedna z možných forem briefu může využívat osobností z veřejného či profesního života. Osobnost dané autority by se však měla krýt s osobností naší značky, má-li nějakou. Když před lety značka Victoria´s Secret designovala své obchody, bylo zadání pro store designera v následujícím duchu: „Vytvořte takovou identitu prodejny, která přiláká monackou princeznu Stephanii“.

K některým z prvků obchodu vytvářejících jeho atmosféru:
Personál
Když je scéna dokonalá, hudba lahodná, ale herci nestojí za nic, tak celé představení může vyznít do ztracena. Personál rozhodně tvrdí muziku.

.

.

.

Barvy
Color branding není pouze o tom být hezký nebo estetický. Barva je o přenášení zásadních informací směrem k zákazníkům. Barvy aktivují různé myšlenky, vzpomínky, emoce či nálady. Špatný výběr barev bude zákazníky mást. A naopak, správné barvy dokážou vytvořit správnou, specifickou náladu. Výběr správné barvy je o cílové skupině. Vybrat pouze módní barvu nestačí. Význam barev je navíc kulturně podmíněn (např. Evropa vs. custodia samsung Asie).

.

Vůně
Čich je jednoznačně nejsilnější ze všech smyslů. cheap iphone 8 case Vůně má potenciál evokovat emoce s větší intenzitou než kterýkoli jiný z našich smyslů. Je to díky tomu, že vůně nejsou filtrovány lidským mozkem (čich je přímo napojen na amygdalu, sídlo emocí). outlet iphone 8 case online Nos je tak přímým napojením na lidské vzpomínky a emoce. custodia samsung shop Naše schopnost rozpomenout si vůni je vyšší než schopnost rozpomenout se, co jsme někde někdy viděli.

Vůně lze aplikovat i na samotné produkty. iphone 8 case for sale Zákazníci pak s „navoněnými“ produkty spojují další pozitivní atributy, které jsou založeny na vůni samotné. Kdykoli produkt dynamicky kombinuje dva smysly (např. iphone 8 case for sale zrak a čich), stává se dvakrát tak příjemným.

Jak lze ještě vůni dále využít k budování značky? Zákazníkům, kteří právě zakoupili zboží nebo i návštěvníkům obecně lze dávat ampulky s vůní, která je pro obchod charakteristická a kterou měli možnost zažít. outlet iphone 8 case online Použití vůně u zákazníků doma potom dokáže velmi živě evokovat vzpomínky a emoce spojené s návštěvou prodejny. Zážitek se značkou tak lze „protáhnout“.

Hudba
Hudba je prostředek používaný pro tvorbu identity. cover custodia iphone Asociováním prodejny (značky) s určitým druhem muziky může firma přispět k odlišení této identity, což může být pro přilákání zákazníků zásadní.

Zákazníci vnímají značky holisticky tj. celkově, nikoliv per partes. cheap iphone xr case online Jestliže se tedy rozhodneme s naší značkou asociovat určitý druh hudby, musíme vědět, jak tato hudba půjde dohromady s obrázky, barvami, vůněmi, prostě s celkem, s celkovou image.

Hudba ovlivňuje rychlost nakupování, množství času stráveného v obchodě a množství peněz, které zákazníci nakonec utratí.


    Sdílet
O autorovi
Monika Hořínková



Související příspěvky

REKLAMNÍ KAMPANĚ – JDE TO I BEZ CELEBRIT…
Být populární je v dnešní době velkým byznysem. Top celebrity, ale kupodivu i ty – v uvozovkách – menší, si dokážou vydělat neuvěřitelný balík peněz a pozornosti jen díky tomu, že je lidé znají (jako...


Jak vlastně funguje vůně?
Vůně je často naší první reakcí na podněty. cheap iphone xr case online Upozorní nás na oheň, ještě než spatříme plameny. cover samsung custodia Upozorní nás, než ochutnáme zkažené jídlo. cheap iphone...


Máte hlad? I to dokáže vůně…
Představte si, že právě jedete po dálnici, kolem jenom automobily a silnice, když najedou kolem vás zavoní čerstvě ugrilovaný steak…Vítejte ve scent marketingu, konceptu, který se stává čím dál tím víc...


Chcete reagovat?





  Cancel Reply

« Historie aromaterapie
Složení vůně »
  • Nejnovější příspěvky

    • 그래서 얼마나 정확하게 Gambling 작동합니까?
      그는 이러한 부정 행위 카지노가 이러한 거칠고 어려운 경제...
    • 단점과 장단점 구매 Blackjack 사용.
      카지노 블랙 잭 온라인 대 블랙 잭 토너먼트는 차이를 지원합니다...
    • Children , 직장 및 Baccarat
      물론, 온도가 올라 가면서 약간의 소음이 났지만 그렇지 않으면...
  • Fotogalerie

    • Nejnovější komentáře

      • Připojte se





       
      • Nejnovější příspěvky

        • 그래서 얼마나 정확하게 Gambling 작동합니까?
          그는 이러한 부정 행위 카지노가 이러한 거칠고 어려운 경제...
        • 단점과 장단점 구매 Blackjack 사용.
          카지노 블랙 잭 온라인 대 블랙 잭 토너먼트는 차이를 지원합니다...
        • Children , 직장 및 Baccarat
          물론, 온도가 올라 가면서 약간의 소음이 났지만 그렇지 않으면...
      • Oblíbené příspěvky

        • Aromaterapeutická masáž
          Aromaterapií nazýváme terapii pomocí esenciálních olejů. iphone 7 case on sales...
        • Image obchodu - první a zásadní věc, na kterou by měl každý obchodník pomyslet
          Mezi nejtypičtější charakteristické prvky obchodu patří jednoznačně nejen...
        • Esenciální oleje a bezpečnost:návod pro bezpečné použití esenciálních olejů
          Bezpečnost při práci s esenciálními oleji tvoří důležitou součást aromaterapeutiky....
      • Napište nám






       
      Copyright © 2010 scentit.cz